تبلیغات

اگر در زمینه سئو سایت یا بازاریابی دیجیتال فعالیت های گوناگونی داشته باشید، قطعا در مدت زمان فعالیت خود با سایت های ضعیف و رنک پایین برخورد کرده اید. بسیاری از سئوکاران مختلف، هنگام کار بر روی یک پروژه بهینه سازی سایت، متوجه می شوند که عملکرد وب سایت مدنظر آن ها به دلایل متفاوت، بسیار ضعیف بوده و نیاز دارد تا به خوبی روی آن کار شود.

به عنوان مثال، یکی از دلایلی که باعث افت عملکرد سایت می شود، ممکن است کدهای دست نویسی باشد که بدون هیچ هدف خاصی در سایت قرار داده شده اند. یا ممکن است که پروژه شما یک نهاد تجاری گسترده باشد که به محتوای آن در سالیان طولانی هیچ توجه نشده و کسی اهمیتی به آن نداده است.

سایت ها به شکل ذاتی ضعیف و بد نیستند؛ بنابراین تمامی وب سایت ها می توانند نجات داده شوند، اگر به درستی به آن ها رفتار شود. البته در برخی از موارد بهتر است به جای استفاده کردن از استراتژی های مختلف، فعالیت خود را از اول شروع کنید و مدت زمان بسیار زیادی را ذخیره کنید.

در این مقاله به بررسی 4 نکته برای بهبود و بهینه سازی سایت هایی که بسیار ضعیف هستند، می پردازیم.

حالا وقتشه!   اینو بخون: هفت دلیل افت رتبه سایت در گوگل و رفع آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1- به کار نبردن استراتژی های عجولانه در سئو سایت

برخی از سئوکاران ممکن است هنگامی که با وب سایت های ضعیف مواجهه می شوند که از نظر سئو یا عملکرد مشکلات فراوانی دارند، وسوسه شوند تا در اسرع وقت یک سری اعمال عجولانه انجام دهند. شما باید قبل از هرگونه فعالیتی، اصول اولیه آن را به خوبی انجام دهید.

اولین قدمی که وب سایت های ضعیف شرکت های مختلف نیاز دارند تا برای بهبود وضعیت کلی آن ها انجام داد، این است که به مشتریان و مخاطبین آن ها کمک کنید تا به اهداف خود دست پیدا کنند.

برای بهتر عمل کردن در این وضعیت نیاز دارید تا اول از همه موقعیت کلی را به بهترین شکل تجزیه و تحلیل کنید که شامل جمع آوری داده های تاثیرگذار می باشد. انجام دادن ای عمل باعث می شود تا وضعیت را بهتر درک کرده و بتوانید به شکلی صحیح روند سئو سایت های ضعیف پروژه های خود را پیش ببرید.

برقراری ارتباط با مشتریانتان می تواند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند. شما باید بدانید که آن ها چه هدفی از ساختن این وب سایت داشته اند و می خواهند به چه مرحله ای برسند. همچنین می توانید از آن ها بخواهید به شما توضیح دهند که قبلا از چه استراتژی هایی برای وب سایتشان استفاده کرده اند. این ها به شما کمک می کنند تا موانعی که برای بهبود عملکرد سایت مدنظر وجود دارد را به خوبی مرتفع کنید.

اکنون که به خوبی می توانید فعالیت های بسیار مناسب و صحیحی را برای بهینه سازی این سایت انجام دهید؛ از قبیل سئو محتوا ضعیف، بروز رسانی های فنی و متا و بهینه سازی متا دیتاها. البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که این موارد به برنامه ریزی های کلی شما آسیبی وارد نکنند.

زمانی متوجه اهمیت این امر می شوید که در پروژه های شما سایت های مورد نظر از ابتدا نتوانند به خوبی فعالیت داشته باشند. بنابراین مهم است که در این مرحله یک قدم به عقب برگشته و وضعیت کلی پروژه را بهتر درک کرده و متوجه آن شوید. با توجه به این موارد، شما نیاز به یک برنامه کلی دارید تا روند فعالیت های خود را طبق آن پیش ببرید.

طبیعی است که اگر برنامه کلی وب سایت شما به خوبی نوشته شده باشد، کارکنان شما نیز در طول روند بهبود سایت های ضعیف، بهتر عمل خواهند کرد. کامل کردن این مراحل تضمین می کند که هیچکاری از قلم نخواهد افتاد. موارد زیر مثال هایی در این زمینه هستند:

  • محتوای مسدود شده
  • کراول شدن سایت
  • قابلیت ایندکس شدن
  • برخی از الگوریتم ها

2- متمرکز بر هدف خود باشید

لازم است تا در ابتدا، KPI یا شاخص کلیدی عملکرد، هدف های مختلف خود و چونگی رسیدن به آن ها را مشخص کنید تا به وسیله آن بتوانید پیشرفت خود در روند سئو سایت های ضعیف را به خوبی بررسی کرده و عملکرد بهتری از خود نشان دهید.

⭐️ نکته مهم: این پیشرفت ها می تواند شامل بهبود های کوچک نیز باشد؛ مثل افزایش CTR، بهبود رنک سایت، افزایش ترافیک سایت و بسیاری از موارد مهم دیگر باشد

بنابراین برای متمرکز بودن بر روی اهداف خود بهتر است به دو مورد زیر بیشتر توجه کنید. کنترل خود بر روی این پروژه های سئو سایت های ضعیف را به شکل بسیار خوبی افزایش دهید. تمرکز بسیار بیشتری بر روی فعالیت‌های داشته باشید که باعث می شود مشتریان شما به اهداف خود نزدیک تر شوند.

3- مدیریت کار را به طور کامل به دست بگیرید

وقتی متقاضیان مختلف به شما مراجعه می کنند تا سئو سایت آن ها را انجام دهید، می‌خواهند به بهترین شکل به آن ها کمک شود. طبیعتا از قبل در ذهن خود فرضیه هایی را مبنی بر اینکه بهینه سازی وب سایت خود را به دست یک متخصص می سپارند، داشته‌ اند. بنابراین هنگامی که می خواهید پروژه آن ها را انجام دهید، بهتر است به طور کامل مدیریت و رهبری کار را به دست بگیرید چراکه با این کار آن ها بیشتر به شما اعتماد کرده و نتیجه این فعالیت ها را موفقیت آمیزتر می دانند.

طبیعی است که مدیریت این پروژه ها با توجه به وضعیت وب سایت مشتریان شما تفاوت پیدا خواهد کرد. به این صورت که هر چه این سایت ها ضعیف تر باشند، مدیریت شما بر روی آن ها نیز سخت تر خواهد بود. همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم، معمولاً وب سایت های بسیار بد مربوط به کسب و کارهای خاصی هستند. بنابراین این بسیار مهم است که شما مدیریت خود را به بهترین شکل انجام دهید.

بهینه سازی سایت,بهینه سازی سایت های ضعیف,رعایت نکات سئو

نکاتی که در مدیریت خود به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد:

  • نقش ها و مسئولیت های مختلف فعالیت خود را در برنامه کلی بهینه سازی سایت به طور کامل مشخص کنید.
  • داده ها و اطلاعات مورد نیاز خود را از متقاضی خود دریافت کنید.
  • به شکل عاقلانه به موضوع نگاه کرده و سرعت را یکی از اصلی ترین معیارهای خود قرار دهید و در صورت لزوم تغییراتی در برنامه خود ایجاد کنید.
  • اهداف کسب و کار مورد نظر را به آرامی و به صورت مرحله ای در بهینه سازی سایت وارد کنید.
  • اقدامات خود را دسته بندی کرده و تاثیر هر کدام از آن ها را در بهبود وضعیت کلی سایت مشخص کنید.
  • جمع بندی های لازم به انجام انجام بدهید؛ چراکه با جمع بندی کردن های لازم متوجه خواهید شد عملکرد شما تداخلی با اهداف اصلی مشتری هایتان نداشته باشد.

4- همه چیز را در بهینه سازی خود اولویت بندی کنید

سایت های ضعیف می توانند دوره بسیار بدی برای کسب و کار اینترنتی باشند. همچنین می توانند به منابع، بودجه و پیشرفت های کسب و کار شدیدا آسیب وارد کنند. به عنوان یک کار و یا بازاریاب دیجیتال حرفه ای باید از تجربه های خود به خوبی در این زمینه استفاده کنید.

Google Docs روش خارق العاده برای ایجاد تیم های مختلف برای دسترسی به اطلاعات است. این امر همه را قادر می سازد تا اولویت ها را مشاهده کرده و موارد مختلف را برای تنظیم آن رعایت کنند.

همچنین این کار باعث می شود تا موانع ارتباطی که سرعت پروژه ها را به شدت کاهش می دهند متوقف شوند. با این حال، ابزارهای بسیار زیاد رایگانی وجود دارد که مدیریت سئو سایت های ضعیف را بسیار آسان تر می کند. اگر شما برنامه ریزی خاصی برای بهبود سایت های ضعیف دارید، می توانید با استفاده از این ابزارها تشخیص دهید که تا چه میزان استراتژی‌ های شما در بهینه سازی این سایت ها موثر بوده است.

همچنین علاوه بر موارد ذکر شده در بالا بهتر است که زمان تعیین شده برای انجام تمامی فعالیت های خود را به طور دقیق مشخص کنید. این امر در روند موفقیت شما و بهبود کسب و کار مشتری و متقاضیانتان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

در آخر بهتر است این نکته را فراموش نکنید که قطعا هر وب سایتی شرایط خاص خود را دارد و ممکن است مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم برای برخی از پروژه ها تفاوت هایی داشته باشد اما این را بدانید که کلیت کار خارج از مطالبی که ارائه شد، نخواهد بود؛ بنابراین بهتر است که آن ها را به خوبی مطالعه کرده و در روند بهبود سایت های ضعیف، عملی کنید.

+ نوشته شده توسط Fnazari در سه شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲:۵۲ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: آموزش سئو، سئو سایت، آموزش تولید محتوا، آموزش ایمیل مارکتینگ، نیوسئو، امیر قمصری

امروزه هر کسی که تا حدودی با سئو سایت آشنایی داشته باشد، می داند که محتوای سایت یکی از اصلی ترین فاکتورهای بهینه‌سازی محسوب می شود. البته هنوز هم بحث هایی در این زمینه بین سئوکاران مختلف وجود دارد ولی در این مقاله، ما فرض را بر این می گیریم که تولید محتوا سایت اصلی ترین بخش سئو می باشد و بررسی می کنیم که دقیقا چه عواملی باعث عدم رنک گرفتن محتوا سایت می شود.

تصور کنید بعد از این که شما تحقیق های زیادی در مورد بازاریابی اینترنتی سایت خود انجام داده اید. سپس متوجه می شوید که برای بهینه سازی صفحات پرترافیک سایت خود نیاز دارید تا یک سری کلمات کلیدی را مشخص کرده و در محتوای سایت خود بگنجانید. بعد از آن باید منتظر باشید تا صفحه مورد نظر برای آن دسته از کلمات کلیدی از طرف گوگل رنک بالایی بگیرد.

اکنون بعد از گذشت چندین ماه هنوز هم آن صفحات رنک بالایی دریافت نکرده اند و تفاوتی در زمینه جذب کاربر نیز در کسب و کار شما به وجود نیامده است. حال مسئله به وجود آمده این است که در این جور مواقع چه کاری باید انجام دهیم تا ارزش محتوای سایت ما افزایش پیدا کند.

حتی دیده شده که برخی از سئوکاران حرفه ای نیز با انجام یک سری از استراتژی های مخصوص خود، نتوانسته اند این گونه محتواها را بهبود بخشند. مشخصا این یک موقعیت اذیت کننده برای شما خواهد بود. اما دقت داشته باشید نباید دست از تلاش بردارید؛ چراکه برای تولید محتوای سایت هدفی داشته اید و طبیعتا می خواهید هرچه بهتر و سریعتر به آن برسید.

در این مقاله می خواهیم به بررسی مهمترین دلایل اینکه چرا موتورهای جستجو رنک بالایی به برخی از محتواهای سایت نمی دهند، بپردازیم.

موضوع تولید محتوای سایت شما

الگوریتم های موتورهای جستجو از جمله الگوریتم های گوگل، فاکتورهای بسیار زیادی را برای انتخاب بهترین محتوا برای قرار گرفتن در رتبه های برتر صفحات نتایج جستجو دارند. از لینک های داخلی صفحات سایت شما گرفته تا سرعت بارگذاری سایت مجموعه ای از این فاکتورها می باشند.

حال می خواهیم قبل از این که مطلب دیگری را ارائه کنیم به این موضوع بپردازیم که به عنوان محتوای سایت شما چیست و هدف از آن چه می باشد.

به همین منظور برای داشتن محتوای ارزشمند لازم است تا سؤالات زیر را به خوبی پاسخ دهید:

  • درباره چه موضوعی تولید محتوا می کنید؟
  • آیا این محتوا پاسخگوی سوالات کاربران هست یا خیر؟
  • آیا محتوای سایت شما برای گونه های مختلف از مخاطبین کسب و کارتان مفید خواهد بود؟

این ها سوالاتی است برای درک بهتر اهمیت محتوای سایت؛ محتوای شما باید دارای شاخص های مختلف باشد. زیرا موتورهای جستجو باید این محتوا را جزء محتواهای مهم و کاربردی خود محسوب کنند. بنابراین محتوای مدنظر باید اصیل بوده و به هیچ وجه از وب سایت های دیگر کپی نشده باشد. معتبر بودن بن و داشتن ارتباط مستقیم با دسته ای که قرار است در آن منتشر شود، از دیگر فاکتورهای مهم سئو محتوای سایت هستند.

موتورهای جستجو می دانند که هیچ کاربری علاقه‌مند نیست که محتوای تکراری بی ارزش و غیر مرتبط را مطالعه کند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است SERP ها را مورد بررسی قرار داده تا متوجه شوید که وب سایت هایی که از محتوای کپی شده استفاده می کنند، رنک های بسیار پایینی دارند.

مطمئنا شما نمی خواهید که چنین موقعیتی برای محتوایتان به وجود بیاید. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی به خوبی تحقیقات مناسبی در مورد موضوع تولید محتوای خود انجام دهید تا یک محتوای فوق العاده برای کسب و کار خود تولید کرده باشید به این صورت که اگر خود شما نیز شخصا در یک موتور جستجو به دنبال موضوعی بگردید، مایل باشید تا محتوای سایت خودتان را برای پاسخ سوال مطالعه کنید.

هیچ جای نگرانی نیست و هرچه شما تلاش بیشتری انجام دهید تا محتوای سایت شما اصیل، هوشمند و قابل اعتماد شود، وضعیت بهتری برای کسب و کارتان به وجود خواهد آمد. اما مطمئنا مسیر طولانی را برای کسب رتبه برتر از گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری خواهید داشت که می توانید با استفاده از نکات مهم آموزش تولید محتوا این مسیر را برای خود و برندتان آسان تر کنید.

آموزش تولید محتوا,آموزش نوشتن محتوا,ابزار تشخیص محتوای کپی شده

از چه کلمات کلیدی استفاده می کنید؟

مسئله انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای محتوای سایت، امروزه یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه سئو سایت می باشد. طبیعتا شما نیز از اهمیت و جایگاه عبارات کلیدی در صورت محتوایی سایت آگاه هستید. نکته مهم این است که چگونه به بهترین شکل این کلمات کلیدی را در محتوای سایت خود بگنجانید.

اولین کار برای بهینه سازی محتوا این است که کلمات کلیدی که در متن خود استفاده کرده اید را دوباره مورد بررسی قرار دهید رنک گرفتن برای برخی از کلمات کلیدی با توجه به بالا بودن میزان رقابت برای آن ها، کار دشواری است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که به جای استفاده از این نوع کلمات از عبارات کلیدی طولانی یا Long-tail Keywordاستفاده کنید.

استفاده از عبارات کلیدی طولانی می تواند به راحتی صفحات وب سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشد. همچنین می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد؛ چراکه رقابت برای این نوع کلمات کلیدی خیلی بالا نیست و به راحتی می توانید برای آن ها رنک مناسبی از گوگل دریافت کنید.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چگونه این مورد باعث می‌شود تا کسب و کار ما بهبود پیدا کند. در پاسخ به این سوال باید بگویم که آن دسته از افرادی که برای خرید محصول از عبارات طولانی استفاده می کنند، قطعا قصدشان خرید همان محصول از صفحات برتر نتایج جستجو می باشد.

بنابراین بهتر است هر چه زودتر تحقیقات مناسبی در مورد استفاده از عبارات کلیدی طولانی برای کسب و کارتان انجام دهید. برای این کار در ابتدا بهتر است کلمات کلیدی سابق محتوای سایت خود را در اینترنت جستجو کنید و موارد پیشنهادی موتورهای جستجو را به عنوان عبارات کلیدی طولانی در متن خود قرار دهید.

بعد از آن بهتر است از ابزارهای رایگان مختلفی که گوگل برای کاربران خود قرار داده است استفاده کنید تا وضعیت و جایگاه این عبارات کلیدی را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید و متوجه شوید که چه تاثیری در کسب و کار شما خواهند داشت. SEMrush یا Google Keyword Planner از بهترین این ابزارها می باشند.

نکته مهمی دیگری که در مورد کلمات کلیدی باید به آن توجه داشته باشید، این است که همان طور که متن محتوا سایت شما پس از گذشت مدت زمانی می تواند کهنه و ناکارآمد شود، کلمات کلیدی محتوا نیز می توانند ارزش و اعتبار خود را از دست بدهند. ممکن است همان عبارات کلیدی که در سال یا ماه گذشته برای شما مفید بوده اند، امروز نقش دیگری را در کسب و کار شما ایفا کنند.

در نتیحه بهتر است تا همیشه فعالیت های مربوط به تحقیق کلمات کلیدی را به خوبی انجام دهید تا در تمامی زمان های مختلف، محتوای جدید و معتبری برای ارائه به کاربران سایت خود داشته باشید.

بروز رسانی محتوا سایت

حالا وقتشه!   اینو بخون: بروزرسانی محتوا و اهمیت آن در سئو سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

اکنون اگر موارد ذکر شده در بالا را به خوبی مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید که برای رتبه بندی صفحات سایت های مختلف در نتایج جستجو گوگل، قوانین خاصی وجود دارد. تا اینجا ما درباره محتوا مرتبط و کلمات کلیدی با ارزش و جدید صحبت کردیم. همچنین متوجه شدیم این موارد باعث تضمین جذب کابران بیشتری برای وب سایت شما می شوند.

همانطور که گفته شد فهمیدیم که با گذشت مدت زمانی، ممکن است محتوا و کلمات کلیدی سایت شما از نظر موتورهای جستجو، دیگر اهمیتی نداشته باشند. به دنبال همین موضوع باید بگوییم که اگر فعالیتی در زمینه بروز رسانی محتوای قدیمی سایت خود نداشته باشید، خود وب سایت شما نیز می تواند در عدم رنک گرفتن محتوا سایت، تاثیر زیادی داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که به طور مرتب، محتوا سایت شما بروز شود.

حتی داشتن دامنه مناسب برای کسب رنک بهتر نیز نمی تواند در بهبود محتوای قدیمی سایت، مؤثر باشد. برای موتورهای جستجو بسیار مهم است که تمام توان خود را برای بروز کردن محتوا سایت انجام دهید تا محتوایی معتبر، مرتبط و سئو شده ارائه کنید.

اگر چندین ماه است که محتوای خود را مورد بررسی قرار نداده اید، بهتر است که این عمل را در اولویت قرار داده و هرچه سریعتر اقدام به انجام آن کنید. عبارات کلیدی محتوا سایت خود را چک کنید و بر روی هر کدام که نیاز به بروز رسانی داشت، تغییرات لازم را انجام دهید.

اصول سئو در تولید محتوا,تشخیص کپی بودن متن در گوگل,تشخیص محتوا تکراری

در این مورد، دوباره می توانید از ابزار SEMrush استفاده کنید تا متوجه شوید که در طول مدت زمان گذشته، علاقه و پرسش و پاسخ های کاربران گوگل چه تغییری کرده است. بعد از آن بهتر است که کلمات کلیدی متن خود را در گوگل جستجو کرده و وضعیت صفحه سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.

  • کدام یک از کلمات کلیدی قبل از انجام بررسی های لازم در رتبه کنونی خود نبوده اند؟
  • وجود کسب و کارهای جدید دیگر چه تاثیری در عدم رنک گرفتن محتوا سایت شما داشته است؟

با استفاده از سؤالات بالا امیدواریم بهتر بتوانید در روند بروز رسانی و سئو محتوا سایت خود عمل کنید.

استفاده از لینک های ضعیف در تولید محتوا

لینک های داخلی سایت یکی از اصلی ترین و مهمترین فاکتورهایی هستند که برای بهینه سازی محتوا سایت به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. در واقع بهتر است این تصور را از ذهن خود خارج کنید که بدون استفاده از استراتژی های لینک سازی مناسب هم می توانید رنک مناسبی از گوگل دریافت کنید.

برای درک بهتر این موضوع صفحات وب سایت خود را از دیدگاه گوگل مورد بررسی قرار دهید. اگر گوگل متوجه شود که محتوا سایت شما قوی و معتبر است و عبارات کلیدی که از آن ها استفاده می کنید، بروز و جدید است، در صورتی رنک خوبی به محتوایتان می دهد که لینک های داخلی سایت شما نیز از استراتژی های لینک سازی مناسبی پیروی کنند. بنابراین گوگل متوجه می شود که بنا بر دلایلی شما مایل نیستید تا از وب سایت های دیگر جذب لینک داشته باشید؛ در نتیجه موجب عدم رنک گرفتن محتوا سایت شما می شود.

برای درک بهتر، لازم است تا از دیدگاه کاربران به این موضوع نگاه کنید. تصور کنید که کاربری در حال مطالعه مقاله های وب سایتی است که در محتوای آن لینکی به سایت شما آمده است. این موضوع به کاربران نشان می دهد که محتوا سایت شما به اندازه کافی مرتبط و قابل اعتماد می باشد. لینک ها باعث می شوند تا کاربران در سایت های مختلف به خواسته خودشان جابجا شوند و مهمتر از آن باعث می شوند تا وب سایت شما موجه تر به نظر برسد.

در انتها پیشنهاد می کنیم درباره تمامی نکاتی که گفته شد به خوبی تفکر کنید و مطالعات لازم را انجام دهید. اینکه صفحات وب سایت شما در رتبه بندی گوگل به خوبی عمل نمی کنند، علاوه بر محتوا، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که حتما باید توسط کارشناسان متخصص بررسی شوند.

مطالب زیر را حتما بخوانید

+ نوشته شده توسط Fnazari در سه شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲:۴۷ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: آموزش سئو، سئو سایت، آموزش تولید محتوا، آموزش ایمیل مارکتینگ، نیوسئو، امیر قمصری
3 نکته کاربردی سئو سایت برای تولید محتوا

تولید محتوا ارزشمند یکی از اصلی ترین فاکتورهای سئو سایت به شمار می رود. در دنیای امروز، وبلاگ نویسی و تولید محتوا امری اشباع شده می باشد. به این صورت که اکثر کاربران و صاحبان سایت ها، ایجاد محتوایی با ارزش را عملی آسان و پیش پا افتاده می دانند. در حالی که محتوای متنی مادر تمامی محتواهایی است که ما برای سایت خود تولید می کنیم.

در کلاس های آموزش سئو معتبر کشور می بینیم که نکات بسیار مهم و کاربردی برای تولید محتوا به دانشجویان می آموزند اما این در صورتی می تواند به سئو سایت شما کمک کند که بدانید چگونه نکات و ترفندهای مختلف را برای متن محتوای خود به کار ببرید. در ادامه این مقاله به بررسی 3 مبحث چالش برانگیز تولید محتوا که بسیار ضروری هستند، می پردازیم.

حالا وقتشه!   اینو بخون: لیست کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجوی کاربرپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1) تاثیر عبارات کلیدی در رتبه بندی سایت

روزانه میلیون ها مقاله به عناوین مختلف توسط وبلاگ نویسان برندهای گوناگون نوشته شده و به اشتراک گذاشته می شود. این نشان می دهد که روزانه میلیون ها کلمه کلیدی مختلف نیز تولید می شود. با این شرایط پیدا کردن عبارات کلیدی مناسب و معتبر مانند پیدا کردن سوزنی در انبار کاه است.

بیشتر عبارات کلیدی در حال حاضر، تحت سلطه برندهای بزرگ هستند و دست یافتن به آن ها کار دشواری است. بنابراین بر خلاف آنچه به نظر می رسد، جذب ترافیک طبیعی با استفاده از محتوای متنی کار آسانی نیست و پیچیدگی های خاص خود را دارد اما اگر نکات تولید محتوا را به شکلی صحیح به کار ببرید، مشکلی افزایش بازدید سایت شما پیش نمی آید.

البته روش های مختلفی برای رسیدن به رتبه های برتر نتایج جستجو گوگل وجود دارد مثل استفاده از استراتژی های لینک سازی. اما طبق آمارهای  به دست آمده، رنک گرفتن برای یک عبارت کلیدی ارزشمند، حداقل نیازمند گرفتن بک لینک از 118 وب سایت مختلف است که طبیعتا ارزش این کار را ندارد (البته این آمار برای کلمات کلیدی انگلیسی است).

حال سؤال پیش می آید چگونه ترافیک طبیعی و ارزشمند برای سایت خود کسب کنیم؟

پاسخ ساده است؛ تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی مختلف را متوقف کنید. استفاده از کلمات کلیدی در صورتی برای مفید خواهده بود که برند شما در حد نیاز شهرت پیدا کرده باشد. بهتر است کمی واقع بین باشیم؛ اگر در رتبه اول نتایج جستجو باشید، آیا کاربران محتوای سایت شما را نسبت به برندهای معروف دیگر ترجیح می دهند؟

کاربران موتورهای جستجو معمولا به محتوایی اعتماد می کنند که توسط وب سایت های شناخته شده ارائه می شود. در نتیجه بهتر است که در ابتدا تلاش کنید تا برند خود را به تمامی افراد حوزه فعالیت خود معرفی کنید.

اگر در تلاش هستید که برای عنوان هایی تولید محتوا کنید که توسط وب سایت های دیگر مورد استفاده قرار نگرفته اند، پیشنهاد می کنیم که تمرکز بر روی کلمات کلیدی را کنار گذاشته و بیشتر به موارد زیر بپردازید:

  • داشتن نگاهی جدید برای عنوان های جذاب
  • ساختن عبارات کلیدی جدید و منحصر به فرد
  • توسعه دادن مطالعه خود در زمینه جستجوهای گوگل

ساختن محتوا با موضوعات جدید و جذاب می تواند تا حد زیادی در افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل به شما کمک کند. به این صورت که گوگل محتوای شما را از مقاله های کلیشه ای دیگر جدا می سازد و به آن اعتباری خاص می بخشد.

ساختن عبارات کلیدی منحصر به فرد هم به همین شکل است. به عنوان مثال برایان دین از وب سایت Backlinko را در نظر بگیرید. استراتژی های سئو سایت او بر اساس کلمات کلیدی رقبای خود نیست؛ اما با این حال باز هم ماهانه تعداد بسیار زیادی بازدید دریافت می کند.

آموزش تولید محتوا,آموزش تولید محتوا الکترونیکی,آموزش تولید محتوا رایگان

2) تولید محتوای ارزشمند با تعداد کلمات زیاد

معمولا تعداد کلمات یک محتوای با ارزش بستگی به سلیقه صاحب وب سایت دارد. اما طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده است که آن دسته از محتواهایی که حدودا 2000 کلمه دارند، در SERP ها رتبه بهتری را دریافت می کنند. این محتواها به ترتیب رنک،ترافیک و لینک های بهتری نیز نسبت به محتواهای دیگر که تعداد کلمات کمتری دارند می گیرند. البته دقت داشته باشید که هیچوقت کیفیت متن را نباید از دست بدهید. این دسته از محتواها اگر مطالب صحیح و کاملی را در خود جای بدهند، نیازهای کاربران را به شکلی صحیح مرتفع کرده و از جستجوی بیشتر ان ها جلوگیری می کنند.

اول از همه، این 2000 کلمه شما باید بندی شوند و سپس هر کدام از این دسته ها پاسخ یکی از پرسش های کاربران باشد. سپس نوشتن محتوای سایت خود را شروع کنید. اولین مقاله شما باید تعداد دسته های زیادی داشته باشد یا به زبان دیگر پاسخ مشکلات بیشتری باشد. به این صورت صفحه شما برای رتبه گرفتن در جایگاه های برتر نتایج جستجو گوگل آماده می شود.

3) جذب ترافیک از طریق محتوای ارزشمند

در بحث افزایش ترافیک سایت، تولید محتوا یکی از آسان ترین مراحل است. اینکه چطور کاربران واقعی و مرتبط با کسب و کار خود را جذب کرده و کاری کنیم که آن ها دوباره به بازدید از سایت ما بازگردند، کار سختی است و نیاز به گذراندن دوره هایآموزش سئو دارد.

حال مسئله مهمی که وجود دارد این است که چگونه محتوا ارزشمند تولید کنیم؟

فعالیت های مربوط به Outreach and promotion، بهینه سازی تصاویر و سئو فایل های صوتی و ویدئویی، بهترین اعمالی است که برای بهبود اعتبار محتوا می توان انجام داد.

Outreach and promotion به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای به دست آوردن بک لینک صورت می گیرد. اول از همه این که ارتباط برقرار کردن با وب سایت های دیگر برای جذب بک لینک نباید هدف اصلی شما در کسب و کار باشد. اگر فکر می کنید که محتوا تولید کرده و به حال خودش رهایش کنید باید بگویم که سخت در اشتباهید. کمتر محتوایی پیدا می شود که به خودی خود ترافیک سایت را بالا ببرد.

⭐️ نکته مهم: ارتباط برقرار کردن به طور مستقیم ممکن است مثل سال های گذشته اثر خود را از دست داده باشد. اما ایمیل ها هنوز هم یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی محسوب می شوند و به طور مستقیم بر و سئو سایت تاثیری نمی گذارند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم که از نکات و روش های مختلف دوره های آموزش ایمیل مارکتینگ برای جذب لینک های ارزشمند استفاده کنید.

در نهایت، بهتر است محتوای سایت خود را در رسانه های دیگری که باعث جذب ترافیک سایت می شوند، منتشر کنید. به همین منظور بهتر است پست خود را به صورت پادکست در بیارید تا برای آن دسته از افرادی که شرایط مطالعه محتوا متنی را ندارند نیز مطلبی برای ارائه داشته باشید.

آن دسته از صاحبان وب سایت هایی که وقت کافی برای پادکست ندارند نیز می توانند با استفاده از محتوای ویدئویی، مخاطبان بیشتری را به سایت جذب کنند. امروزه شاهد هستیم که ویدئوها بیشتر از هر نوع محتوای دیگری بازدید دریافت می کنند.

در آخر باید به این نکته توجه کنید که وبلاگ نویسی دیگر مثل سال های گذشته محدود به نوشتن و انتشار نیست. کیفیت کلمات کلیدی، عنوان مطلب و طول متن شما از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری دارند.  بنابراین بهترین گزینه برای شما استفاده از دوره های آموزش تولید محتوا است.

+ نوشته شده توسط Fnazari در یکشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۶ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: آموزش سئو، سئو سایت، آموزش تولید محتوا، آموزش ایمیل مارکتینگ، نیوسئو، امیر قمصری

برای تقویت سئو داخلی سایت افزونه های بسیار گوناگونی وجود دارد. این در حالی است که به برخی از آن ها کمتر از بقیه توجه می شود؛ با این وجود برای سئو سایت بسیار مفید می باشند.

اهمیت سئو داخلی سایت در کسب و کارهای اینترنتی

سئو داخلی سایت (On-page SEO)، بخش جداناپذیری از بازاریابی آنلاین است. در طول زمان، بهینه سازی داخلی سایت به صورت چندین ابزار کلیدی در دیجیتال مارکتینگ تعریف شده است. این موضوع به برندهای مختلف کمک می کند تا به اهداف خود در کسب و کارشان دست پیدا کنند.

اگر عملکرد ضعیفی در سئو داخلی سایت خود داشته باشید، برند شما ممکن است در موتورهای جستجو رتبه ی قابل قبولی را دریافت نکند. در این صورت از رقبای خود عقب خواهید ماند. بنابراین برای دیده شدن در اینترنت، جذب مشتری و کسب درآمد به On-page SEO نیاز خواهید داشت.

در این مقاله ما به بررسی 5 افزونه کاربردی برای بهبود بخشیدن به سئو داخلی سایت خواهیم پرداخت. این نکات برخی از موارد اصلی سئو وب سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد؛ استراتژی SEO، پیگیری رتبه سایت در گوگل و بررسی معیارهای اصلی پیشرفت آنلاین، از قبیل این موارد هستند.

با استفاده از روش های بهبود سئو داخلی سایت که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت، می توانید به میزان قابل توجهی عملکرد و بهره وری سایت خود را در عملیات های بازاریابی افزایش دهید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: آموزش سئو برای مبتدیان – بهینه سازی داخلی 1پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را

 ادامه …
+ نوشته شده توسط Fnazari در چهارشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۹:۴۹ قبل از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: آموزش سئو، سئو سایت، آموزش تولید محتوا، آموزش ایمیل مارکتینگ، نیوسئو، امیر قمصری

لینک سازی خارجی و دریافت بک لینک 30 درصد سئو سایت می باشد. با شناخت انواع محتوایی که قابلیت و توانایی جذب لینک را دارند، می توانید استراتژی مطلوبی برای لینک سازی خارجی سایت خود داشته باشید.

از روزهای اولیه توسعه اینترنت، محتوا یکی از اصلی ترین نیروهای هدایت کننده تعامل ما، با وبسایت بوده است. بیل گیتس یک سخن معروف دارد که می گوید « محتوا پادشاه است » و حتی گوگل نیز به ما گفته است که محتوا و لینک ها عامل اصلی الگوریتم های رتبه بندی آن ها می باشند.

خب ما متوجه شدیم که تولید محتوا اهمیت بسیاری دارد. آیا می دانید که چگونه با تولید محتوا می توان به موفقیت رسید؟

اولین گام برای تولید محتوا درک هدف اولیه محتوای دیجیتال می باشد. برای بازاریاب ها، هدف اصلی محتوا جذب لینک، بهبود کلمات کلیدی و کمک به تبدیل می باشد. البته گاهی نیز یک هدف چهارم وجود دارد که به صورت برند سازی و آگاهی، معرفی می شود.

اما، برند سازی نیز نیازمند جذب لینک و رشد کلمات کلیدی می باشد، زیرا قابلیت رویت در نتایج جستجو ابزاری برای افزایش آگاهی آنلاین نسبت به برند شما می باشد.

اما من می خواهم بر روی سه معیار اصلی(KPI) تمرکز داشته باشم که بازاریابان باید در بازاریابی محتوایی خودشان در نظر داشته باشند – لینک ها، کلمات کلیدی و تبدیل.

تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک

⭐️ نکته مهم: لینک های داخلی و خارجی یکی از فاکتورهای اصلی الگوریتم های گوگل می باشند.

لینک ها همراه با محتوا، عامل اصلی در رتبه بندی صفحات مختلف در نتایج جستجو توسط موتورهای جستجو می باشد و در صورتی که شما می خواهید رتبه بندی قوی تری داشته باشید، نباید لینک ها را فراموش کنید.

لینک ها را می توان به صورت منفعل نیز به دست آورد، اما شما نمی توانید صبر کنید دیگران صفحات شما را پیدا کنند و سپس از لینک های شما استفاده کنند بلکه شما باید به صورت فعال تلاش کنید تا بتوانید در نتایج جستجو، رقابت کنید – شما نیازمند تبلیغات راهبردی محتوایی و لینک سازی می باشید.

اما، همه محتواهایی که شما ایجاد می کنید ارزش بک لینک را ندارند و یا برای کمپین های جذب لینک مناسب نیستند. تبلیغات صفحات صحیح، مهم ترین روش برای رسیدن به موفقیت و درک دقیق از محتوایی با قابلیت لینک سازی می باشد که باعث می شود بر اساس این درک، بتوانید استراتژی لینک سازی توسعه دهید.

محتوا با قابلیت لینک سازی، بازه گسترده ای از مخاطبین را در صدر قیف بازاریابی در نظر می گیرد؛ این محتوا در واقع با در نظر داشتن افراد هدف، به منظور افزایش آگاهی تولید می شود که در نتیجه، این افراد ممکن است برای اولین بار با برند شما تعامل داشته باشند. شما باید محتوایی داشته باشید که تا حد امکان برای افراد زیادی قابل استفاده باشد و همین موضوع باعث می شود که این محتوا لینک پذیر شود – افراد از محتواهای غیر مرتبط بک لینک نمی گیرند، هر چند هم که از طریق ایمیل مکاتبه های قوی و خوبی داشته باشید.

بعضی از نمونه هایی از محتواها که قابلیت لینک سازی دارند شامل این موارد می باشند:

  • محتوای جامع یا بنیادی
  • محتوایی با طراحی دقیق و جذابیت بصری
  • محتوای چالش بر انگیز و جذاب
  • محتوای تعاملی و درگیر کننده
  • محتوایی با ارزش خبری و مطابق با گرایش های مختلف
  • غیره…

این نوع از محتواها برای مخاطبین مختلف مناسب هستند و می توانند برای کمپین های لینک سازی مناسب باشد.

اما نکته جالب این است که معمولا به سختی می توانید این صفحه هایی که ارزش لینک شدن دارند را در موتور جستجو رتبه بندی کنید زیرا معمولا رقابت زیادی برای این صفحات در SERP ها وجود دارد (به دلیل پوشش موضوع گسترده ای که دارند). اما در صورتی که شما بتوانید برای این صفحات نتایج خوبی در رتبه بندی گوگل بدست آورید، احتمالا می توانید از طریق مستنداتی که دیگران برای پوشش موضوعات گسترده در نظر میگیرند، لینک به دست بیاورید.

در نهایت، حتی در صورتی که صفحات لینک پذیر شما در موتورهای جستجو رتبه بندی نشوند، این محتواها به شما کمک می کنند تا لینک هایی را به دست بیاورید که موجب اعتبار و قدرت برای وبسایت و برند شما می شود تا محتوای شما که مبتنی بر کلمات کلیدی هستند نیز بتوانند رتبه بندی بهتری داشته باشند.

استفاده از محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی برای افزایش قابلیت رویت

لینک ها باعث می شوند که رتبه بندی شما افزایش پیدا کند اما محتوایی که قابلیت جذب لینک را دارد همیشه رتبه بندی خوبی پیدا نمی کند – این محتوا برای دریافت لینک طراحی شده است نه رتبه بندی. اما، شما همیشه باید محتوای راهبردی و مبتنی بر کلمات کلیدی ایجاد کنید که هدف آن، رتبه بندی در موتور جستجو و قابلیت رویت باشد.

هدف اصلی محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی رتبه بندی بهتر برای مجموعه ای از کلمات کلیدی و طرح های مختلف می باشد و بر خلاف محتوا با قابلیت جذب لینک – که مخاطبین گسترده ای را هدف می گیرد – این نوع از محتوا یک مخاطب هدف محدود تر و خاص را هدف می گیرد.

برای یافتن این مخاطبین، شما باید جستجوی کلمات کلیدی راهبردی و تحلیل های زمینه ای را انجام دهید. یافتن کلمات کلیدی هدف یک فرآیند گسترده می باشد اما شما می توانید با در نظر گرفتن موضوعات زیر، کار را شروع کنید:

  • کدام عبارات و کلمات به صورت مستقیم مرتبط با محصولات و سرویس های شما می باشد؟
  • آیا گوگل «جستجوی مربوطه» را برای این عبارات ارائه می کند؟
  • کدام عبارات برای مخاطبین شما مناسب است؟ آیا تفاوتی از این نظر بین مخاطبین وجود دارد؟
  • آیا عبارت های هم معنی و جایگزین برای صفحه های فعلی وجود دارد؟
  • آیا رقبای شما از عبارات متفاوتی در سایت شان استفاده می کنند؟
  • غیره

این لیست یک لیست کامل نیست، اما این سوالات می توانند نقطه آغاز کار در جهت صحیح باشند.

مادامی که شما کلمات کلیدی هدف را شناسایی می کنید، شما باید امکان استفاده از این کلمات کلیدی و محتوایی که می خواهید برای آن ها ایجاد کنید را هم از نظر رتبه بندی، در نظر بگیرید – فرصت های جستجوی مرتبط با هر کدام از این کلمات کلیدی به چه صورتی است؟

در حالی که انواع عواملی وجود دارد که می توان آن ها را از نظر فرصت جستجو در نظر گرفت، در نهایت مهم ترین موضوعات حجم جستجو و رقابت برای کلمات کلیدی می باشد. هر چه حجم جستجو بالاتر باشد، فرصت ترافیک بیشتر و رقابت کمتر به این معنی است که احتمال این که شما رتبه بندی شوید، بیشتر می باشد.

یک موضوع مهم که باید در رابطه با حجم جستجو در نظر داشته باشید، این است که تخمین های ارائه شده (از ابزاری مانند SEMrush) ممکن است برای یک عبارت کمتر از حد واقعی باشد زیرا این تخمین ها تنها حجم مربوط با همان عبارت خاص را ارائه می کنند. اما، درصورتی که شما یک صفحه ایجاد کنید که رتبه بندی خوبی برای یک عبارت داشته باشد، این صفحه احتمالا برای تمام عبارات کلیدی طولانی مرتبط با آن عبارت منفرد نیز رتبه بندی خوبی خواهد داشت که این موضوع باعث می شود حجم جستجوی به دست آمده به صورت محسوسی افزایش پیدا کند.

در حالی که به سختی می توان برای محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی لینک به دست آورد- مجدد به این دلیل که این محتوا بر روی مخاطبین محدود تری متمرکز می باشد – رتبه بندی صفحات شما باعث می شود این فرصت را داشته باشد تا با ذکر مطالبی در صفحات دیگر تولید کنندگان محتوا که در رابطه با همان موضوع کار می کنند، به صورت منفعل لینک به دست بیاورید. شما باید از تمام فرصت های لینک سازی موجود استفاده کنید اما این صفحات معمولا مبتنی بر تمرکز دقیق بر روی مخاطبین خاص و معیار دیگر صفحات مرتبط (محتوایی با قابلیت جذب لینک) در سایت شما، رتبه بندی می شوند.

تولید محتوای تبدیل کننده برای جذب ترافیک تایید صلاحیت شده

محتوایی که قابلیت دریافت لینک دارد و محتوای متمرکز بر روی کلمات کلیدی با یکدیگر کار می کنند تا باعث بهبود عملکرد جستجوی ارگانیک شده و افراد بیشتری را به سایت شما جذب کند. اما، شما باز هم نیازمند صفحه های تبدیل کننده هستید تا بتوانید از افزایش مخاطبین خودتان، منفعت ببرید.

محتوای تبدیل کننده بازدید کننده هایی که در انتهای قیف بازاریابی شما قرار دارند را هدف می گیرد و آن ها را تحریک می کند تا یک کار خاص (ثبت نام در ایمیل، تماس تلفنی، خرید و غیره) را انجام دهند. ماهیت تبلیغاتی این صفحات باعث می شود که سایت های دیگر به سختی برای این صفحات بک لینک ارائه کنند. به همین دلیل، گوگل تنها این صفحات را در جستجوهایی ارائه می کند که تجاری هستند و خاص محصولات و یا سرویس های شما می باشند و این صفحات معمولا، از نظر نتایج جستجو به شدت رقابتی هستند.

اما، با لینک سازی های مناسب به صورت داخلی شما می توانید رتبه بندی برای صفحه های تبدیل کننده را با انتقال اعتبار از صفحاتی که قابلیت جذب لینک دارند، افزایش دهید. شما میتوانید از لینک سازی داخلی برای هدایت بازدید کننده های ارگانیک از محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی با رتبه بندی بالا به این صفحات، استفاده کنید.

محتوای تبدیل کننده یکی از مهم ترین موضوعات برای موفقیت کسب و کار شما می باشد و من به شما پیشنهاد می کنم که منابع مختلف را بررسی کنید تا بتوانید صفحه های تبدیل کننده را ایجاد کنید و سایت خودتان را برای این تبدیل ها، بهینه سازی کنید.

بازاریابی جامع محتوایی برای موفقیت

انواع مختلف از محتوا اهداف مختلفی دارند و سه هدف اصلی محتوای آنلاین شامل لینک، کلمات کلیدی و تبدیل می باشد. برای ایجاد کردن یک وبسایت موفق، شما باید تمام این اهداف را مطابق با محتوای خودتان، بررسی کنید.

موثر ترین استراتژی های محتوایی این KPI ها را با انواع مختلف از محتوایی که با یکدیگر از این اهداف پشتیبانی می کنند در نظر می گیرد – محتوایی که قابلیت جذب لینک دارد باعث شکل گیری اعتبار می شود و از رتبه بندی برای محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی پشتیبانی می کند. همین محتوا باعث افزایش قابلیت رویت شده و بازدید کننده های جدید به سایت جذب می کند و لینک های داخلی از این صفحات باعث می شود که بازدید کننده های ارگانیک به صفحه های تبدیل بروند و سپس در آن جا فرم اطلاعات را پر می کنند تا تیم فروش با آن ها تماس بر قرار کند.

سرمایه گذاری در این محتوا بخش اساسی موفقیت آنلاین می باشد و زمانی که تمام صفحات شما به خوبی به صورت بخش های مختلف از استراتژی بازاریابی محتوایی جامع کار کنند، می تواند اتفاق زیبایی رقم بخورد!

+ نوشته شده توسط Fnazari در دوشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۲۳ قبل از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: آموزش سئو، سئو سایت، آموزش تولید محتوا، آموزش ایمیل مارکتینگ، نیوسئو

سئو سایت را می توان به چند بخش تقسیم کرد که تولید محتوا یکتا و اثربخش یکی از مهم ترین قسمت های آن می باشد.
مزایای محتوای اصیل و منحصر به فرد به دو صورت می باشد:
1. محتوای اصیل باعث می شود تجربه کاربری بسیار خوبی شکل بگیرد
2. محتوای اصیل باعث می شود که موتورهای جستجو مجبور نشوند که بین صفحه های مختلف از سایت شما که محتوای مشابه دارند، یک مورد را انتخاب کنند.

در هر صورت، زمانی که محتوا به صورت تصادفی و یا به عمد تکرار می شود، موتورهای جستجو گول نمی خورند و ممکن است که سایت را بر همین اساس جریمه کنند و رتبه بندی اش را کاهش دهند. متاسفانه، بسیاری از کسب و کار ها معمولا محتوای تکراری را منتشر می کنند بدون این که آگاه باشند که چه اشتباهی انجام می دهند.
به همین دلیل، ارزیابی سایت شما با ابزار بررسی محتوای تکراری، اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به شما کمک می کند تا محتوای تکراری را در وبسایت خودتان شناسایی کرده و آن ها را جایگزین کنید.

تاثیر محتوای تکراری بر سئو,تشخصی محتوای کپی در گوگل,محتوای تکراری

این مقاله به شما کمک می کند تا متوجه شوید محتوای تکراری چیست، و سپس گام هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها مطمئن شوید که محتوای تکراری باعث شکل گیری مشکل در فعالیت های سئو شما نمی شود.

گوگل محتوای کپی شده را چطور تعریف می کند؟

محتوای تکراری توسط گوگل به عنوان محتوایی تعریف شده است که «در دامنه های مختلف وجود دارد که یا به صورت کامل با محتوای دیگری تطابق داشته و یا به حد زیادی نسبت به آن تشابه دارد.» 
محتوایی که مطابق با این توصیف باشد ممکن است در صفحات مختلف در یک وبسایت و یا بین وبسایت های مختلف تکرار شده باشد. جاهای رایجی که این محتوای تکراری ممکن است پنهان شده باشد شامل کپی های تکراری در صفحه های فرود یا پست های وبلاگ، و یا نواحی دیگر مانند متاهای توضیحات باشد که در کد های صفحه وبسایت تکرار می شوند و شناسایی آن ها دشوار تر می باشد.


محتوای تکراری ممکن است به صورت سهوی به روش های مختلف ایجاد شود؛ مثلا ممکن است شما خیلی ساده یک محتوای موجود را اشتباهی دوباره پست کنید و کاری کنید که محتوای این صفحه از طریق URL های مختلف در دسترس باشد.


زمانی که بازدید کننده ها به صفحه شما می آیند و می خواهند محتوایی که شما جدیدا پست کرده اید را مطالعه کنند، متوجه می شوند که قبلا این محتوا را خوانده اند و همین موضوع باعث کاهش اعتماد آن ها نسبت به سایت شده و احتمالا آن ها دیگر در آینده از محتوای شما استفاده نمی کنند. موتورهای جستجو هم وقتی که با صفحه های مختلف با محتوای مشابه یا عینا تکراری رو به رو می شوند، گیج می شوند و حتی گاهی با جریمه سایت و کاهش رتبه بندی اش، نسبت به آن پاسخ می دهند.
در عین حال، سایت هایی وجود دارد که با اهداف شوم محتوای تکراری را منتشر می کنند، محتوا را از سایت های دیگری که متعلق به آن ها نیست سرقت می کنند و یا برای بازی دادن الگوریتم های موتور جستجو، به عمد محتوای تکراری را منتشر می کنند تا در زمینه سئو به موفقیت برسند.


همچنین سناریو هایی نیز وجود دارد که بازنویسی محتوا موجود قابل قبول است، مثلا پست های مهمان، محتوای هم نشری، تغییرات عمدی بر روی نسخه اصلی و موارد دیگر. این تکنیک ها فقط باید بر اساس اهداف درستی انجام شود که به موتورهای جستجو کمک کند تا درک کنند که این محتوا، بر اساس هدف خاصی بازنویسی شده است (که در قسمت زیر این موارد توضیح داده شده است).

یک ابزار بررسی خودکار محتوای تکراری می تواند خیلی سریع و راحت به شما کمک کند که این محتوا در کجای وبسایت شما وجود دارد، حتی در صورتی که در کدهای سایت مخفی شده باشد. این ابزار می تواند هر URL و متاهای توضیحاتی که شامل محتوای تکراری هستند را نشان بدهد تا شما بتوانید این مشکلات را به راحتی رفع کنید.
در حالی که بیشتر این محتوا باید حذف شود و یا نسخه اصلی به عنوان جایگزین اضافه شود، چند روش دیگر نیز وجود دارد که شاید برای شما مفید باشد.

نحوه بررسی محتوای تکراری

1. استفاده از تگ  <rel=canonical <link

تگ canonical می تواند به موتور جستجو بگوید که کدام URL خاص باید به عنوان نسخه اصلی صفحه در نظر گرفته شود، ازین رو باعث می شود هیچ ابهامی برای موتور جستجو از نظر محتوای تکراری باقی نماند.

2. استفاده از ریدایرکت 301

این روش، یک روش ساده و مطابق با میل موتور جستجو می باشد که باعث می شود وقتی لازم است صفحه تکراری حذف شود، بازدید کننده ها به URL صحیح ارسال شوند.

3. استفاده از تگ های متا “noindex”

این روش به سادگی به موتورهای جستجو می گوید که صفحه ای را ایندکس نکند که این موضوع در شرایط خاص می تواند خیلی مفید باشد.

4. استفاده از ابزار Google’s URL Parameters

این ابزار به شما کمک می کند به گوگل بگویید که صفحه هایی که پارامتر خاصی دارند را کراول نکند. این روش می تواند در صورتی مفید باشد که سایت شما از پارامتر هایی استفاده می کند تا محتوایی را به کاربر ارائه کند که بیشتر محتوای مشابهی دارند اما تغییرات فرعی در آن ایجاد شده است (مثلا تغییرات در تیتر ها، رنگ و غیره). این ابزار باعث می شود گوگل بداند که شما به عمد از محتوای تکراری استفاده کرده اید و نباید این صفحه ها به هدف سئو، در نظر گرفته شوند.

محتوای تکراری در سئو,محتوای کپی,محتوای کپی شده

با ارزیابی سایت به صورت فعال از نظر محتوای تکراری و رفع مشکلات، شما می توانید نه فقط از نظر رتبه بندی صفحه های سایت خودتان بهبود پیدا کنید بلکه همچنین باید مطمئن شوید که بازدید کننده های شما همیشه به سمت محتوای مفیدی هدایت می شوند که باعث می شود باز هم آن ها از محتوای شما استفاده کنند.
امیدواریم که شما توانسته باشید نکات مفیدی در رابطه با محتوای تکراری رسیده باشید. حتما نظرات خودتان را با ما هم در میان بگذارید.

+ نوشته شده توسط Fnazari در دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۵ قبل از ظهر، ۲ بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: آموزش سئو، سئو سایت، آموزش تولید محتوا، آموزش ایمیل مارکتینگ، نیوسئو
ده نکته افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل

به یکی دیگر از قسمت های جذاب آموزش سئو خوش آمدید. در این آموزش ما می خواهیم در رابطه با ده نکته برایایندکس و رتبه بندی سریع تر محتوای جدید، صحبت کنیم.

در سئو سایت، سرعت به عنوان یک مزیت رقابتی در نظر گرفته می شود. زمانی که شما محتوای جدیدی را منتشر می کنید، دوست دارید در سریع ترین زمان ممکن در نتایج جستجو رتبه بندی شود تا کاربران آن را پیدا کنند. خوشبختانه، نکات و ترفندهایی در جعبه ابزار سئو وجود دارد که به شما کمک می کند تا به این هدف برسید. پس با ما همراه باشید!

 ادامه …
+ نوشته شده توسط Fnazari در سه شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۹:۴۷ قبل از ظهر، یک بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: آموزش سئو، سئو سایت، آموزش تولید محتوا، آموزش ایمیل مارکتینگ
لینک داخلی، لینکی است که یکی از صفحات وب سایت تان را به صفحه ای دیگر از وب سایت تان متصل می کند.  ادامه …
+ نوشته شده توسط Fnazari در شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۴:۱۸ بعد از ظهر، ۸ بازدید ، بدون دیدگاه
با بهترین جایگزین های تلگرام آشنا شوید

برنامه شبیه تلگرام چیست؟ این سوالی است که این روزها بسیاری از افرادی که در زمینه کسب و کار اینترنتی کار می کنند و با از تلگرام به عنوان یک پیام رسان شخصی و قوی استفاده می کنند از مشاورین این عرصه می پرسند.

در ادامه قصد دارم حاصل بررسی های تیم نیوسئو رو در این زمینه ارائه کنم:

در حال حاظر برنامه های زیادی در ایران و جهان وجود دارد که می شود به جای تلگرام از آن استفاده کرد. برنامه هایی که برخی از آن ها نسبت به تلگرام مزایایی دارند و برخی هم ضعیف تر هستند. پیام رسان ها امروزه در تمام دنیا تقش بسیار پر رنگی را ایفا می کنند. حال سوال این است که چه پیام رسانی در ایران ممکن است جایگزین تلگرام شود؟

آیا یک برنامه مشابه تلگرام حتما باید تمام ویژگی های آن را داشته باشد؟ اگر خودم را جای شما بگذارم این گونه سوال می پرسم: آیا تلگرام هم از ابتدا این همه امکانات داشت یا کم کم و با نیازسنجی کاربرانش به یکی از برترین پیام رسان های دنیا تبدیل شد؟

با نیوسئو همراه باشید تا بهترین برنامه جایگزین تلگرام را به شما معرفی کنم. البته انتخاب با شماست. من تعداد زیادی اپلیکیشن پیام رسان را معرفی می کنم و انتخاب را به عهده خود شما می گذارم.

پیام رسان جایگزین تلگرام در ایران قطعا باید نیازهای شما کاربران عزیز را به بهترین شکل و با بیشترین سرعت ممکن فراهم کند و این مهم به ایرانی بودن یا خارجی بودن آن پیام رسان مربوط نخواهد شد.

همانطور که گفتم برنامه های مشابه تلگرام بسیار زیاد هستند و من سعی می کنم کم کم بهترین های آن ها را در این مقاله که در نیوسئو نیز منتشر شده است معرفی کنم تا شما براساس نیازهای خود بهترین را انتخاب کنید.

هیچ کس شمارا اجبار نکرده است، یادتان باشد! انتخاب با شماست ولی لطفا بهترین انتخاب را داشته باشد. اینکه بهترین برنامه شبیه تلگرام و یا حتی بهتر از تلگرام را انتخاب کنید قطعا اتفاقات خوبی را برای همه ما رقم خواهد زد.

  1. پیام رسان الو شرکت گوگل

یکی از نرم افزارهای مشابه تلگرام پیام رسان الو از شرکت گوگل است. حدود دو سال پیش بود که شرکت گوگل اپلیکیشن جدیدی را به نام Allo معرفی کرد. در واقع این نرم افزار شبیه تلگرام به نوعی جایگزین Hangouts به‌حساب می‌آید و با یک رابط کاربری جدید و بسیار ساده عرضه شده است. البته در گوگل الو خبری از کانال نیست اما دیگر قابلیت‌های متداول در پیام‌رسان‌ها مانند ساختن گروه، استفاده از استیکر و مکالمه با امنیت بالا در آن گنجانده شده است. همچنین دستیار صوتی گوگل نیز در گوگل الو نقش زیادی را ایفا می‌کند که در واقع مهمترین ویژگی این پیام رسان است. در حین مکالمه با دوستانتان می‌توانید پای گوگل اسیستنت یا همان دستیار صوتی گوگل را نیز به صحبت باز کرده و از او سوالات مختلفی را بپرسید. همچنین با صدا کردن Google Assistant با شناسه @Google می‌توانید به انجام بازی، مشاعره و … با دستیار صوتی گوگل بپردازید و ساعت ها سرگرم باشد. همانطور که متوجه شدید این اپ امکانات بیشتری از تلگرام دارد و البته کاستی هایی هم دارد که باید به آن در زمان انتخاب دفت کنید.

آیا این برنامه شبیه تلگرام است؟!!!

ضمنا در نظر داشته باشید که گوگل الو برای هر دو پلتفرم اندروید و آی‌او‌اس عرضه شده و امکان استفاده تحت وب نیز وجود دارد.

  1. پیام رسان ایرانی سروش

برنامه ایرانی جایگزین تلگرام به نظر بسیاری از کارشناسان و اهل رسانه، اپلیکیشن ایرانی سروش است. این اپ در حال حاظر پرطرفدارترین یا بهتر بگم، پردانلودترین پیام رسانی ایرانی است.

از جمله امکانات خاص این پیام رسان می توان به سرویس آب و هوا، ایجاد کانال های تعاملی و انواع نظرسنجی، خرید شارژ آسان، گفت و گوی فردی و گروهی، پرداخت قبوض، تماس صوتی رایگان

جایگزین ایرانی تلگرام برای بسیاری از افراد دغدغه هایی را ایجاد کرده است که سروش اعلام کرده است در صورت مهاجرت از تلگرام، محتواهای مهمی که آنجا داریم را به راحتی می‌توانیم با استفاده از ربات انتقال، از تلگرام به سروش منتقل و آرشیو کنیم.

  1. پیام رسان لاین

یکی دیگر از برنامه های مشابه تلگرام پیام رسان LINE است. اپلیکیشن‌ لاین قطعا یکی از معروف‌ ترین پیام‌ رسان‌ های جهان است که در کشور ما کمتر شناخته شده و البته در حال حاظر به دلیل برخی مسائل از google play هم حذف شده است. با استفاده از Line  می‌توانید با دوستان خود چت کنید و یا با آنها تماس صوتی و تصویری برقرار کنید. بسته‌ های استیکر جذاب و بازی‌ های دو نفره از دیگر امکانات خاص و منحصربفرد لاین می باشد. در لاین می‌توانید پیام‌ های مورد علاقه خود را در پوشه مجزا ذخیره کنید و در بخش تایم لاین، تصاویر و نوشته‌ هایی که دوستانتان به اشتراک گذاشته‌اند را ببینید.

شاید انتخاب لاین به عنوان جایگزین تلگرام زیاد مناسب نباشد، چراکه امکانات زیادی در تلگرام هست که در لاین نیست و البته بالعکس. در واقع این برنامه مشابه تلگرام نیست بلکه مکمل تلگرام است.

پیام رسان Line ضمن اینکه بر روی گوشی‌های آیفون، ویندوزفون و اندرویدی امکان استفاده و نصب دارد، نسخی هم برای سیستم عامل ویندزو و مک در اختیار کاربرانش قرار داده است.

امیدوارم که توضیحاتم جامع و کامل بوده باشه – با احترام نیوسئو

 

+ نوشته شده توسط Fnazari در چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۷ بعد از ظهر، ۳۵ بازدید ، بدون دیدگاه

استفاده از فونت آیکن,افزایش سرعت بارگذاری صفحات,بهترین فرمت عکس برای سایتبهینه سازی تصاویر برای موبایل، بر روی افزایش سرعت بارگزاری سایت در تلفن های همراه تاثیر مستقیم دارد. دوستان عزیزم، شما با آموزش سئو تصاویر که بخشی از آن در مقاله گذشته مطرح شد به راحتی میتوانید موجب افزایش ترافیک سایت خود شوید. در این مقاله به بررسی فرمت تصاویر می پردازیم و چند تکنیک طراحی سایت برای افزایش سرعت بارگزاری صفحه معرفی می کنیم.

چه کسانی از تصاویر رسپانسیو استفاده می کنند؟

جستجویی در کدنویستی وب سایت های اصلی مانند Amazon ،Facebook و BBC نشان می دهد که هیچکدام هنوز از عنصر picture (که در کتاب آموزش سئو توضیح داده شد) برای ارائه تصاویر ریسپانسیو استفاده نمی کنند.

آیا انجام چنین کاری برای این وب سایت ها سودمند است؟ ارائه تصاویر مختلف برای هر پلتفرم، چند مزیت در بر دارد:

  • به وب سایت امکان نمایش تصاویر بزرگتر و با رزولوشن بالاتر را در دسکتاپ می دهد.
  • اندازه تصاویر و وزن کلی صفحه را کاهش می دهد و به همین جهت نیز باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات در موبایل می شود.
  • به سایت موبایلی امکان نمایش تصاویر زوم شده را می دهد. (به تصویر crop شده سگ در پایین توجه کنید).
  • خرده فروشان می توانند تصاویر Hero موبایل فرندلی را بر روی موبایل نمایش دهند و بر روی نمایشگر های بزرگ هم اندازه های طبیعی تصاویر را نمایش دهند.

استفاده از فونت آیکن,افزایش سرعت بارگذاری صفحات,بهترین فرمت عکس برای سایت

پیدا کردن بهترین فرمت برای تصاویر

طبق آمار httpArchive، متداول ترین فرمت هایی که برای سایت های موبایلی یا موبایل فرندلی استفاده می شوند، به ترتیب 46% فرمت JPEG، 28% فرمت PNG، 23% فرمت GIF و 1% فرمت SVG است.

استفاده از فرمت نادرست تصویر می تواند اندازه فایل را افزایش داده و زمانی که می خواهیم از تصاویر در مقیاس های مختلف استفاده کنیم، بر کیفیت آنها تاثیر می گذارد.

دو مدل تصویر در وب داریم: raster و vector. تصاویر مدل اول از نقطه ها تشکیل می شوند (مانند یک تصویر دیجیتالی)، در حالی که تصاویر مدل دوم از خطوط و اشکال تشکیل می شود. فرمت های JPEG، PNG و GIF از مدل raster هستند. فرمت SVG مدل vector است. SVG فرمت جدیدتری است که هنوز زیاد از آن استفاده نمی شود، اما Google و Udacity استفاده از آن را برای طراحی ریسپانسیو سایت ها پیشنهاد می کنند.

هرکدام از این فرمت ها مزایا و معایب مخصوص به خودشان را دارند، و هر طراحی هم نظر خاصی دارد و فرمت خاصی را می پسندد. شما باید برای انتخاب فرمت، سیاست های وب سایت خود را بررسی کنید، اما به طور کلی:

  • فرمت JPEG بیشتر برای گذاشتن عکس در وب استفاده می شود.
  • استفاده از فرمت GIF برای گذاشتن انیمیشن، عکس های ساده، آیکون ها و لوگوها مناسب است.
  • فرمت PNG برای عکس های باکیفیت تر، لوگوها، آیکون ها و دیگر تصاویر و عکس هایی که در آنها از افکت استفاده شده است به کار می رود.
  • SVG برای عکس ها، لوگوها و سربرگ صفحات به کار می رود.

جایگزین تصاویر سنتی

صفحات وب پر از تصاویر کوچک هستند، تصاویری مثل آیکون ها و دکمه ها. اگر هرکدام از این تصاویر با فرمت های تصویری خاصی از قبیل GIF/PNG/JPEG ساخته شده باشند، اندازه صفحه افزایش پیدا می کند چرا که برای بارگذاری هرکدام از این تصاویر، نیاز به ارسال درخواست جداگانه ای از جانب مرورگر است، که همین مسئله نیز به افزایش زمان بارگذاری صفحه کمک می کند.

سه روشی که به کمک آنها می توانید اندازه صفحات و تعداد درخواست ها را کاهش دهید، عبارت اند از:

  • فرمت CSS: این فرمت مجموعه ای از عکس های کوچک را به یک فایل CSS واحد تبدیل می کند. توجه داشته باشید که فایل های CSS حجیم که در آن از تصاویر زیاد و با بزرگی استفاده شده باشد، می تواند تاثیر برعکس بر روی سرعت سایت داشته باشد.
  • فونت آیکون ها: به شکل مجموعه ای از آیکون ها است که در قالب یک فایل واحد گنجانیده می شود.
  • اشکال CSS: اشکالی هستند که به جای روش های سنتی، با استفاده از فرمت CSS ساخته می شوند.

Mike D’Agruma به عنوان یک توسعه دهنده وب می گوید:

به منظور کاهش اندازه فایل، من معمولا از مجموعه آیکون های محبوب و بزرگ دوری می کنم و با استفاده از Fontastic فونت های آیکون مورد علاقه خودم را می سازم. این روش از چند جهت بسیار خوب است:

1) از آنجا که من تنها از تعداد کمی آیکون های خاص استفاده می کنم، اندازه فایل نهایی به میزان قابل توجهی کوچکتر خواهد شد.

2) این آیکون ها با فرمت SVG ساخته می شوند، که می توان اطمینان حاصل کرد برای همه دستگاه ها مناسب هستند.

3) این روش بسیار انعطاف پذیر است، چرا که آیکون های فونت کاملا با CSS قابل تغییر هستند.

یک راه دیگر برای آنکه بتوانید فایل های با اندازه مناسب بسازید که برای بارگذاری آنها زمان زیادی نیز صرف نشود، این است که با استفاده از فرمت CSS فرمت های مورد نیاز خود را بسازید. می توانید اکثر اشکال را با این روش ساخته و هر تغییری که خواستید را بر روی آنها اعمال کنید، یا به آنها افکت های مورد نظر خود را بدهید.

 

تکنیک های طراحی برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه

بهینه سازی تصاویر,تصاویر رسپانسیو,سئو تصاویر

وقتی تصاویر اضافی را حذف کرده اید و بهینه سازی را انجام داده اید، اما صفحات شما هنوز با سرعت کافی بارگذاری نمی شوند، چه کار باید بکنید؟ تقلب!

Raluca Budiu می گوید اطمینان حاصل کنید که ابتدا موارد ضروری بارگذاری می شوند:

“در زمان لود شدن صفحه، اطمینان حاصل کنید که ابتدا متن بارگذاری می شود. به این ترتیب کاربران می توانند شروع به خواندن محتوا کنند. وقتی تصاویر بارگذاری می شوند، محتوایی که پیش از این بارگذاری شده است را تغییر ندهید. این کار باعث می شود جای آنها در صفحه تغییر کند و گاهی اوقات کاربران بر روی لینک اشتباه کلیک می کنند، چرا که لینک مورد نظر آنها به طور غیرمنتظره ای محو شده است.”

میان زمان بارگذاری مورد انتظار کاربر (perceived load time) و زمان بارگذاری واقعی (actual load time) تفاوت وجود دارد. مهم ترین مسئله برای کاربر این است که محتوایی که می خواهند ببینند، در دسترسشان باشد. کاربران دوست ندارند به یک صفحه خالی زل بزنند و منتظر باشند مرورگر تصاویری را بارگذاری کند که هیچوقت قرار نیست ببینند.

سه تکنیک متداول برای انجام این کار وجود دارد. Robert Gaines، توسعه دهنده وب و اپلیکیشن می گوید:

  1. بارگذاری با تاخیر(Deferred loading): در این مدل بارگذاری، با استفاده از JavaScript، بارگذاری تصاویر و دیگر موارد موجود در صفحه، تا زمانی که محتوای اصلی صفحه بارگذاری نشده است، متوقف می شود. بارگذاری با تاخیر، مدت زمان لازم برای بارگذاری محتوای ثانویه را کاهش می دهد، همچنین نیاز به کوچک کردن تصاویر را نیز کم می کند.
  2. بارگذاری تنبل (Lazy Loading): عناصر صفحه را تنها در زمان نیاز بارگذاری می کند. بنابراین ابتدا محتوای محلی که کاربر مشاهده می کند بارگذاری می شود، بعد همینطور که کاربر به پایین صفحه می آید، محتوای پایین صفحه نیز بارگذاری می شود. این روش بیشتر در گالری تصاویر مثل تصویر بندانگشتی محصولات در سایت های خرده فروشی استفاده می شود. تصاویر بزرگ نیز تنها زمانی بارگذاری می شوند که بر روی آنها کلیک شود.
  3. بارگذاری پله پله تصاویر (Progressive image loading): در این شکل بارگذاری، ابتدا تصاویر با کیفیت کم بارگذاری می شوند و بعد از این که بارگذاری محتوای ثانویه پایان یافت، این تصاویر با تصاویر باکیفیت جایگزین می شوند. بارگذاری پله پله تصاویر عملکرد صفحه را با استفاده از ویژگی های بصری متعادل می کند. بر خلاف بارگذاری با تاخیر، در این نوع بارگذاری کاربران منتظر نمی مانند تا تصاویر بعد از محتوای اولیه بارگذاری شوند و از همان ابتدا تصاویر را می بینند.

ابزارهایی مانند Photoshop امکان ذخیره تدریجی فرمت های JPEG یا PNG را نیز می دهد که در نتیجه به روشی که توضیح داده شد، بارگذاری می شوند.

این مقاله آموزش تصاویر رسپانسیو، برای توسعه دهنده های وب می باشد، اما همه می توانند از آن استفاده کنند. دوستان عزیز، امیر قمصری و تیم نیوسئو همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد. 

 

منبع : نیوسئو - برترین سایت آموزش سئو ایران

+ نوشته شده توسط Fnazari در یکشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲ بعد از ظهر، یک بازدید